Sunday 4 November 2012

Kenapa Main Besi Kalau Taknak Bina Badan ?


Sebenarnya ramai kawan2 aku yang tanya,"weh,kenapa kau main besi buat workout tapi tak nak bina badan"..mungkin ramai yang salah anggap..diorang ingat asal main besi je.nak bina badan..cuba tengok gambar kat atas..aku memang tidak tahu menahu tentang bodybuilding.tapi mungkin workout yang kita lakukan agak berbeza..aku cuma angkat dumbell.buat workout cuma nak keep fit..bergantung pada seseorang.

macam aku.aku perlukan fleksibiliti,kelincahan,kelajuan,kecepatan dalam parkour dan capoeira...bayangkan kalau badan aku besar macam most of the body builder. mustahil aku dapat bergerak pantas dan lincah..bukan tak boleh.tapi ianya terbatas..banyak pro dan kontra..kawan2 aku pon ada jugak yang bina badan.masuk contest lagi.Kata orang badan tough,sado dapat pikat awek,,kuat,perkasa.haha.ikut la.tapi untuk aku.aku prefer fitness.tak kecik sangat x gedeng sangat..cukup badan ala2 fighter.eceh.puih.haha

0 comments:

Post a Comment