Saturday 15 November 2014

Berapakah Harga Sebuah Kenderaan Selepas Dikenakan GST ??

Berapakah Harga Sebuah Kenderaan Selepas Dikenakan GST ??
kredit gambar dari group fb pelabur muda

Holla..Seperti yang semua orang sudah sedia maklum, Pada April tahun hadapan negara kita akan meng implementasikan GST yang juga dikenali sebagi cukai barangan dan perkhidmatan..tahukah anda semua apakah kesannya pada kita sebagai rakyat ??

Anda semua boleh lihat contoh harga kereta yg akan dikenakan pada tahun hadapan.
Contoh harga kereta Rm150,000 selepas GST dikenakan menjadikan harga kereta tersebut Rm159,000.

Bayaran muka dikenakan GST,baki lebihan dari pemotongan bayaran muka kenderaan juga akan dikenakan GST.Sekiranya anda membeli kereta secara tunai sekalipun tetap akan dikenakan GST.

Ini adalah salah satu contoh barangan yang dikenakan GST. Terdapat pelbagai lagi barangan lain yang akan dikenakan GST.jadi apakah pandangan anda semua rakyat Malaysia ??adakah anda sudah bersedia ??

Sekiranya anda semua tertanya-tanya apakah lagi barangan lain yang akan dikenakan & tidak akan dikenakan GST. Di sini saya sertakan pautan bagi senarai barangan tersebut..boleh klik di SINI dan SINI .

P/s :Formalnya bahasa aku,saya dan anda.hehe.apalah nasib kita sebgai rakyat marhaen nii..harga rumah juga akan meningkat 3% selepas dikenakan GST berikutan kos bahan binaan.korang boleh rujuk di SINI.

ini semua belum termasuk lagi kos peniaga yang akan menaikkan barang sesuka hati & juga pihak yang menyatakan barangan ini tidak disenaraikan sebagai GST.tahu-tahu nanti ada ;-P

Comment with Facebook

5 comments:

  1. Salam...singgah n terus folow...

    Nasib rakyat marhaen...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu..saya dah followback.#697.hehe..apa la nasib orang kampung pulak kann

      Delete
  2. Replies
    1. aah.keje siang malam.pihak sana yang untung.huhu.first time dapat komen dari bro ben ashaari.bukan calang2.terima kasih sbb ada jugak otai2 blog sudi singgah dan komen..hehe

      Delete