Sunday 22 June 2014

Kenapa aku lebih memilih kereta Jepun berbanding kereta luar yang lain ??

gtr vs lambo and ferrari
iklan nissan agak kasar naa

Bile sebut je pasal kereta atau supercar, perkara pertama sekali yang terdetik kat fikiran dalah kemampuan enjin dia. sebenarnya topik aku kereta jepun tu masih belum spesifik.aku fokuskan pada jentera jepun yang awesome ni adalah skyline. semua yang kenal aku memang tau aku ni hantu skyline especially gtr atau nama glamor dia godzilla.

aku suka sume kete sport mcm vtec dc5,k20, b18c xlupe jugak mivec (mitsubishi) EJ257 subaru, 1JZ,2JZ,rotary engine 13b,20b tapi paling menjadi kegilaan aku adlah rb26 dan especially  VR38DETT..

persoalanyya kenapa, kenapa kenapa ??okay lah. aku sndiri naik altezza enjin 1jz..aku xdpat nafikan yang ianya memang awesome tapi belum level bombastic walaupon dah ganti muffler(naik kan horsepower) kete pon NA.

rb26 in skyline 32
rb26 in skyline 32
Tapi aku tak boleh tipu diri aku yang bahawasanya evo 10 ambik corner sangat smooth dan pickup kereta evo sangat awesome.tapi sayangnya bile dah cecah 180kmh-200kmh(approximate kilometer) dia memang makan asap dengan skyline.(walaupon betul setengah orang kata bergantung pada tangan yang membikin,dan berapa banyak yang kita laburkan pada kereta tersebut) sesuai untuk drag.dan kete vtec kegemaran aku semsetinya integra dan ek9.tapi sayangnya kereta tersebut dah dengar dah bunyi vtec dah ni tapi  masih nampak GTR kat depan.aku mohon kalau ada abang2 kete yang baca post aku jangan marah,saya budak baru belajar dan penah bawak kete yang saya tuliskan,(berkata berdasarkan pengalaman) tapi bile sembang pasal enjin ianya agak universal.

tapi aku ambik perkiraan mudah.sesetengah kereta yang ditambah horsepowernya pada tahap yang agak memberangsangkan masih tak mampu mengejar GTR.(bukan semua,tapi jika dibandingkan dengan horsepower asal gtr35) aku tengok sendiri kete baru dari toyota, toyota gt 86,top speed dan horsepower asal baru 259km/h..

cuba bayangkan disaat kereta lain berhempas pulas nak tambah horsepower,letak turbochrge,turbo, nak lajukan kereta.skyline dengan horsepower asal mampu mencecah 320km/h.bak kata melayu dia.tapau bodoh je.what a great supercar right here.ni antara kompilasi video yang aku kumpulkan.nanti korang cari sendiri kat youtube kalau nak lagi.haha

drag race.meter mph.tapi lebih 1km consider main top



GTR vs superbike YAMAHA R1 vs SUZUKI GSX R1000 (superbike kena tinggal hampir 1km.R1 top speed 299kmh cut.)



skyline 34, 320kmh top speed





skyline 32 sumbat enjin 2jz vs kawasaki zx10..power tuner 2jz.tapi tetap rb26 dgn vr38dett jgak :-P



leh lagi byk video skyline main dengan lambo,mustang bugatti veyron vs (skyline r34) dan sbgainya.tdo jap.baii.hahah(mohon jangan compare dengan kereta venom gt atau kereta harga berjuta2,cc kecik ni pon boleh main dengan lambo berjuta,ni pon dah kira satu kebanggan)

Comment with Facebook

1 comment:

  1. Jangan lupe...lexus lfa pesaing utama ngn skyline gtr...hehe

    ReplyDelete