Wednesday 5 December 2012

Perbezaan antara Internet Di Malaysia Dan Singapura

Internet Malaysia VS Singapore

Assalamualaikum n hello evryone.erm.sebenarnya aku nak cite sikit pasal internet di Malaysia dan Internet di Singapura..apa pendapat korang tentang singapore?? kenapa negara yang sekecil itu mampu lebih maju dari Malaysia ??

Okay straight to the point,as you can see.internet yang dikatakan terpantas di Malaysia,Unifi..VIP 20.dengan pakej 20Mbps speed,hypptv.120GB limit and so on..cube compare dengan Singtel Fibre brodband dorang. $49.90 monthly dengan pakej yang AWESOME !! ..unlimited bandwith..bla.bla

ok la.pasal unifi neh aku malas nak cite panjang...ramai yg da pakai..dorg tahu la.kejap line cun.kdg tak bape ok..KADANG2..tapi point dia kat sini.HARGA..currency kat Singapore dengan Malaysia tak silap aku 2.5 je kot..jadi kalau home fibre broadband price 50 dollar. convert Malaysia baru RM150..Ini bermaksud rm150 untuk 150MBPS.WAHHH!! tapi tgok la unifi 20 Mbps pon harga RM249..haha..berangan la labu.

Semua ni berkait jugak dengan perkembangan ekonomi semasa..aku faham..tak pe.sebab 4 tahun lepas kalau tak silap aku g singapore beli aiskrim Mcd cone $0.25 sen je..dulu matawang dorg bukan 2.5...dalam 2 kali ganda matwng Malaysia je.Patutnya kalau 25sen sana..kat Msia 50 sen la kan??tapi zaman tu aiskrim mekdi kone hrga Rm1..skrg bape ek ??da lama tak mkn mcd..

P/s : Denga cite skrg ada Internet Provider Baru nak kalahkan UNIFI..nama dia TIME..dia tawarkan 100Mbps..ce google.


Comment with Facebook

4 comments:

  1. salam..done following u..
    nak komen skit. ngeh2!! actually, line sana bukanlah laju sangat pon.. Sebab my hubby keja sana n pakai line sana. Bila saya pegi sana saya pon cilok2 lah pakai line dia kan.. Tapi line slow jek.. Laju lagi line maxis yang saya pakai. Ada kedai hp yang slalu saya pergi dia kata laju macam mana pon line kita tapi kena tengok jugak dengan kesesuaian hp yang kita pakai. saya pon xfaham sangatlah. So, xdelah laju sangat.. better malaysia punya lagi.. p/s: try line YES yang baru meningkat naik sebab pencawangnya ada kat sekolah2.. ~sorry komen panjang berjela..

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Mrs.Wanida ..oh terima kasih sbb berkongsi kisah dan follow.sy tak pasti line apa yg hubby awk guna..tapi sya pernah duduk kat singapore 6 bulan..bagi saya line internet di sana agak laju..selalu test download2 cite..sangt mengkagumkan.hehe.tu mungkin hp atau guna intenet provider lain.

      terimakasih juga sbb mncdgkn sy untuk gunakan YES..sy pon tengah2 survey..kat Malaysia pon maxis ada fibre broadband..

      Delete
  2. Perkongsian yang menarik... thanks

    ReplyDelete
  3. biasa latu..nak kikis duit rakyat =.=' mlalui sistem kapital. xbyk provider yg bermutu..byr mahal tp servis mcm hampeh

    ReplyDelete