Saturday 22 November 2014

Sayangi & hargailah kedua ibubapa kita sementara mereka masih ada

Sayangi & hargailah kedua ibubapa kita sementara mereka masih ada

Hari ni viral dalam media sosial fb dan twitter satu gambar yang di postkan oleh farahsyazwanimj dengan caption "She shouted at her dad in public just because x reti pamkan angin. The dad was nicely attired for her convo. I cried" apa interpretasi yang dapat diperjelaskan dengan gambar di atas??

Aku tak tahu sejauh mana kebenaran kepsyen pada gambar itu,samada betul atau tidak. Apa pun, tak perlu aku kaitkan dengan  kereta peugeot CDM 25 dalam cerita ni.cukup la sekadar kita menghormati orang tua.apatah lagi kedua ibubapa kita.MESKIPUN mereka bukan ibubapa kandung kita..

Pangkat yang tinggi,Harta yang banyak macammana pon sentiasa la beringat asal usul kita..makbapak kau membesarkan kau siang malam.barangkali mereka bergolok gadai,kerje siang malam membesarkan kita bagi makan pakai.struggle simpan duit buat yuran dan belanja kolej...tapi bila kau dah berjaya kau lupa siapa mereka?? Mungkin mereka tidak pernah tahu menahu akau teknologi dek sibuk dengan basikal atau motor buruk.perlu ke menengkin dan jerit kepada mereka.

Aku berpesan pada diri aku juga...


Comment with Facebook

4 comments:

  1. Mendidik anak2 zaman sekarang memang amat mencabar...kita dulu nak kata ah kat mak ayah pun takut, tapi anak2 sekarang sepatah mak bapak tegur, berpatah2 di jawab...moga anak2 kita menjadi anak yg soleh & solehah...doa ibubapa amat penting dlm mendidik anak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuu..doa ibubapa memang penting.zaman sekarang memang agak mencabar.ilmu agama perlu ditekankan juga disamping akademik.

      Delete
  2. salam singgah n follow (12)
    http://setotdanara.blogspot.com/2014/11/personal-hiking-trekking-exercise-frim.html

    ReplyDelete